Software Reviews

Olark Chat Review

Welkom in deze Olark chat review!

Tijd winnen voor klantenservice en vragen? Geen frustraties meer rond het lange wachten op de mail of telefoon van je klant? Dat kan vanaf nu met de Olark live chat. Hierbij kan je je klanten snel te woord staan rond alle vragen over je producten, diensten of website.

Olark is een van de populairste live chat apps die ervoor zorgen dat je bedrijf groeit en de kosten verlagen.

Functies in Olark Chat

Olark is een gemakkelijke tool met vele functies die je helpen bij het ondersteunen van de klantenvragen. Wij lijsten ze graag even voor je op:

  1. Automatische berichten
  2. Onbeperkte gesprekken
  3. Rapportage en team management
  4. Transcripten en gesprekken
  5. Co-browsing
  6. Integraties en aanpassingen

Automatische berichten

Een interessante functie voor kleine bedrijven of startups.  Het is bijna onmogelijk om met iedere bezoeker te praten of alle vragen op hetzelfde moment te beantwoorden. Met deze automatische berichten kunt u, wanneer uw klant een bericht stuurt, eerst een automatisch bericht versturen. Zo is de klant reeds begroet en kan jij daarna verder overnemen.

De automatische berichten kunt u verzenden volgens het surfgedrag van uw klant. Dit helpt u tijd te besparen en u te focussen op de zakelijke kant.

Onbeperkte gesprekken

In Olark kan je een gratis account aanmaken. Dit gratis Olark account biedt je 20 chatberichten aan per maand. Wens je meer en vooral onbeperkt? Dan kan je beter overschakelen naar een betalend account.

In een betalend account kan je onbeperkt aantal chatvensters beantwoorden. Hier wordt geen limiet opgelegd. Nog meer goed nieuws? Er worden ook geen extra kosten aangerekend wanneer je chatvolume hoger oploopt dan normaal. Prijzen worden later nog besproken in deze review.

Rapportage en team management

Olark biedt een realtime rapportage aan. Hierin kan je op ieder moment een juist overzicht verkrijgen over de klantenondersteuning en de chatgeschiedenis van je agenten.

Met deze functie kan je nagaan wanneer er drukke momenten zijn op je website. Dit kan je verder helpen met je personeelsplanning maar ook de groei van je verkoop en bedrijf. Naast de drukke momenten krijg je ook een overzicht op de kwaliteit van je agenten en hun ondersteuning. Iedere klant kan namelijk je agent beoordelen waarop u dan weer deze agent kan bijsturen indien nodig.

Olark biedt de mogelijkheid om in je rapportages te filteren en scores af te lezen. Daarnaast kan je alle rapporten doormailen naar de inbox van je agenten of jezelf.

Transcripten en gesprekken

Via het transcripten dashboard kan je alle gesprekken terugvinden. Deze tool laat het toe om een gesprek te delen met je klant wanneer deze afgerond is. Dit is een meerwaarde voor uw verkoop en het vertrouwen van je klant. U kan gemakkelijk zoeken in deze transcripties op onderwerp, klantnaam, of mailadres. Daarnaast zijn er een tal van tags die het eenvoudig maken om door deze transcripties te zoeken.

Co-browsing

Het meest handige aan Olark is de functie co-browsing. Het laat je toe om ook je scherm te delen met de klant tijdens het chatten en zo meer service te kunnen bieden. Zo kan je bijvoorbeeld de klant begeleiden tot het aankopen en wegwijs maken over de gehele website.  Met deze functie kan je heel efficiënt, alle technische vragen van de klant oplossen.

Hoe gaat dit tewerk?

Zoals de meeste andere teamview systemen hoef je hier ook enkele stappen toe te passen:

  • Vraag toestemming aan de klant
  • Bekijk het bezoekersscherm tijdens dat ze op je website surfen
  • Neem het scherm over door scherm delen om hen zo wegwijs te maken

Integraties en aanpassingen

Olark kan je gemakkelijk integreren in je CRM pakket. Dat bespaart je veel tijd met de nodige info te koppelen aan een bestaande klant of het opmaken van een klantenprofiel. Met deze integratie kan je gemakkelijk in je klant zijn profiel alle nodige info aanvullen en opslaan.

Bovendien kan je Olark ook koppelen aan een ticketsysteem. Zo kan je vanuit de live chat met de klant een supportticket voor uw administratie aanmaken. Voor wie actief is in een e-commerceplatform, zoals Woocommerce of Magento, kan deze ook met Olark linken. Zo behoudt je alles in 1.

Naast het koppelen van Olark, kan je ook enkele eenvoudige aanpassingen uitvoeren. Zo kan je bijvoorbeeld je chatvenster aanpassen volgens het gewenste kleur en kan je een foto van je agent aanmaken. Zo maakt het de live chat met je klant iets persoonlijker. Olark beschikt over verschillende talen die je wederom ook kan personaliseren en aanpassen indien nodig.

Olark chat prijzen

Net zoals het pakket in Olark is ook het prijspakket bij Olark vrij eenvoudig. Voor wie het eerst wil testen, is er een gratis account bij Olark die je tot 20 gesprekken per maand toelaat. Indien je meer wenst of nodig hebt, kan je beter snel overstappen op een betalend abonnement. Prijzen zijn per maand opgesteld en hoe langer je je abonneert, hoe voordeliger je pakket wordt.

  1. Maandelijks abonnement
    Dit kost uw bedrijf 17 Dollar per maand
  2. Jaarlijks abonnement
    Dit kost uw bedrijf 15 Dollar per maand
  3. 2-jaarlijks abonnement
    Dit kost uw bedrijf slechts 12 Dollar per maand

Wie kiest Olark chat?

Olark is voor ieder bedrijf een eenvoudige oplossing, maar ieder bedrijf heeft een eigen visie en doel. Stel dit op en overloop volgende punten om te zien of ook uw bedrijf in aanmerking komt:

  • Meer leads en omzet genereren
  • Maximaliseren van de klantentevredenheid
  • Minder lege winkelwagens
  • Betere en efficiëntere klantenservice met gedeelde schermen

Wanneer deze bovenstaande doelen passen in uw visie, dan is deze live chat van Olark zeker iets voor u.

Conclusie Olark chat review

Indien u op zoek bent naar een goede, eenvoudige en snelle oplossing om uw klanten zo efficiënt mogelijk te woord te staan, dan is deze software iets wat je zeker in huis moet halen.

Test deze tool eerst uit in de gratis versie, waar je tot 20 gesprekken per maand kan uitvoeren. Indien je tevreden bent en graag wenst over te stappen op een betalend abonnement raden wij u aan, om onmiddellijk een 2-jarig abonnement op te nemen. Zo bespaar je toch enkele kosten per maand uit door de leuke korting die je hierbij krijgt.

Olark, een eenvoudige live chat met eenvoudige maar handige functies die uw bedrijf helpen en laat groeien. Een tool die een aanvulling kan zijn op al uw bestaande pakketten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

You may also like
wordpress video cursus
WordPress Video Cursus kopen? De Complete WordPress Cursus van Ferdy Korpershoek review
livechat review nederlands
LiveChat review