INDEX
Welkom in deze Livechat Review!
Klanten zijn steeds op zoek naar de contactpagina om zo hen vragen aan u te kunnen stellen. Laat je klanten tijd winnen door een live chat aan te bieden op uw website. Wanneer je klant onmiddellijk zijn vraag kan stellen zal dit uiteindelijk ook uiten in de verkoop van uw product. LiveChat is hier een zeer krachtige oplossing voor een correct budget.
Functies in LiveChat
Binnen iedere software gaan we op zoek naar alle goede functies van het programma. Alleen zo kunnen we achterhalen of deze software dan ook hetgeen is, wat wij echt nodig hebben.
Om al uw vragen reeds op te lossen rond LiveChat hebben wij al zijn beste functies even opgesomd:
- Prioriteit van de klant
- Chatbox aanpassen
- Agenten en rangen
- Mobiele ondersteuning
- Statistieken
Prioriteit van de klant
We kennen het allemaal. De ene klant heeft wat meer aandacht nodig dan de andere. En soms heb je meerdere chats op hetzelfde moment openstaan en weet je niet welke klant je nu eerst moet beantwoorden.
Hiervoor heeft LiveChat een zeer gemakkelijke functie die je veel tijd zal besparen in het antwoorden van de vragen. Deze functie toont een gekleurde cirkel naast het klantenprofiel. Deze kleuren worden ingedeeld volgens de vragen die de klant stelt.
Met deze kleuren kan je heel gemakkelijk uitmaken welke klant er prio is en dus eerst je antwoord mag verwachten. Daarnaast kan je ook klanten die enkel de weg kwijt zijn op je site al filteren zodat je tijd vrij hebt voor het echte advies.
Doordat je hier sneller zal kunnen reageren en schipperen, lijkt het wel alsof je steeds opper paraat staat om alle klanten te helpen.
Ontdek in de volgende video de handige functies van Livechat
Chatbox aanpassen
Na enige tijd zal je uiteraard ook graag je live chatbox willen aanpassen van look. LiveChat laat het toe om deze echt te personaliseren naar een eigen chatbox, passend aan uw website. Je kan je eigen logo toevoegen, kleuren aanpassen die uw klanten dan ook gewoon zijn op uw site.
Agenten en rangen
Wanneer je website groeit en dus ook het aantal agenten stijgt, dan wens je wel te weten hoe goed je agenten en hen ondersteuningen zijn.
LiveChat biedt de mogelijkheid dat iedere klant hun agent of verantwoordelijke kan beoordelen. Hiervoor kan de klant de gekende duim omhoog/omlaag aanduiden. Dit gaat razendsnel en neemt geen extra tijd van je klanten weg.
Op die manier krijgen je agenten een rating die jij straks kan aflezen. Deze functie zorgt er dan ook voor dat u uw agenten steeds kan opvolgen en bijsturen indien nodig.
Mobiele ondersteuning
In tijden zoals vandaag en zeker naar de toekomst, zijn we allen gehecht aan ons mobiele telefoon en alle mogelijke apps. Het is dan ook van groot belang dat we onze live chat kunnen volgen, beantwoorden op ons mobiel toestel.
Ook hier laat LiveChat je niet in de steek. Hij biedt een zeer goede app voor zowel Android als iOS, Mac en Windows.
Hierdoor kan iedere agent alle vragen van de klanten beantwoorden vanop kantoor maar ook onderweg. Je agent kan zich gemakkelijk verplaatsen zonder het gesprek met de klant te missen of echt te moeten onderbreken. Daar veel websites 24 uur op 7 dagen klantenservices aanbieden, is deze tool heel gemakkelijk en zeer krachtig.
Dit kan een zeer goede tool zijn voor kleinere bedrijven om zo dichter bij hen klanten te staan.
Statistieken
In het stuk agenten en rangen werd al vermeld dat klanten hun agenten kunnen beoordelen. Deze beoordelingen kan je binnen LiveChat in statistieken en rapporten aflezen.
In deze rapporten en statistieken zult u kunnen opsommen op opsplitsen hoe goed je klantenondersteuning is. In deze grafieken zal je zien hoe efficiënt iedere agent is en hoeveel slechte beoordelingen deze agent ontvangen heeft. Daarnaast zal je kunnen zien hoeveel gesprekken je agent gevoerd heeft tijdens een bepaalde periode.
LiveChat zal een gemiddelde responstijd en algemene tevredenheid aantonen op zijn statistieken. Deze statistieken kunnen dan gebruikt worden voor heel wat doeleinden. Het laat je toe als zaakvoerder om achter de schermen alles op te volgen en bij te sturen waar nodig. Zo kan je alleen maar verbeteren en garandeer je de groei van je bedrijf.
LiveChat prijzen
LiveChat is een betaalbare software om een live chat aan te bieden aan je klanten. Daarnaast kan je je budget bepalen aan de hand van de nodige aantal agenten. U hoeft dus geen te groot pakket aan te kopen indien u geen groot aantal agenten hebt. Bent u alleen? Ook dat is geen probleem.
Live Chat biedt als eerste een gratis account voor 30 dagen. Dat is de proefperiode die je eerst kan overbruggen om alles uit te zoeken en na te gaan of LiveChat de gewenste tool is voor uw bedrijf. Hierbij heb je toegang tot alle nodige functies.
Wanneer je naar een betalende LiveChat wenst over te gaan kan je kiezen uit 4 pakketten.
- Starter
Dit pakket kost 16 Dollar per maand en per ingelogde agent. Dit is een zeer goed pakket voor kleine bedrijven of mensen die werken vanuit een thuiskantoor. - Team
Dit pakket kost 33 Dollar per maand en per ingelogde agent. Wanneer je een fulltime klantenondersteunend team hebt, is dit het juiste pakket voor uw bedrijf. - Bedrijf
Dit pakket kost 50 Dollar per maand en per ingelogde agent. Wanneer je als bedrijf een volledig klantenservice wilt bieden, is dit pakket precies wat je nodig hebt. - Enterprise
Dit pakket kost 149 Dollar per maand en per ingelogde agent. Dit pakket is specifiek voor fortune-500 bedrijven
Deze prijzen gelden enkel bij het sluiten van jaarcontracten. Indien u ervoor kiest om het volledige jaar vooruit te betalen, verkrijgt u tot 15% korting bij LiveChat.
Conclusie LiveChat review
LiveChat is zowel voor kleine als grote bedrijven een meerwaarde. Als u eraan denkt om klantenservice te bieden of snel te willen antwoorden op klantenvragen is deze software zeker iets om over na te denken.
De prijzen zijn correct en transparant. U kunt zelf uw budget bepalen en uitbreiden indien nodig. U hoeft niet meer te betalen dan wat nodig is. Naast de live chat functie verkrijg je ook toegang tot handige apps en marktplaatsen. 1 van de vele voordelen die u niet bij iedere chatbot terug kan vinden.
Indien je deze tool eerst even wilt testen kan je inloggen onder een gratis account voor 30 dagen. U zal jezelf al heel snel overtuigen.